headerimage

Heb je last van Schouderpijn?

Maak dan vandaag nog je afspraak!

Welkom, fijn dat je hier bent. Ik ben Tessa, praktijkassistent bij Fysio Utrecht. Mijn Fysio collega’s helpen je graag met jouw Schouderpijn.

• Direct een afspraak
  • Contracten zorgverzekeraars
  • 25.000+ tevreden patiënten
085-0830619 WhatsApp

De behandeling van schouderpijn bij Fysio Utrecht

Snel van je schouderklachten af zijn

Schouderpijn kun je op verschillende manieren voelen. Bijvoorbeeld bij het optillen van je arm. Je kunt er ook last van hebben als je in bed ligt of wanneer je je jas aantrekt. Schouderpijn is niet alleen vermoeiend, maar ook irritant. Je past je namelijk aan. Hoe kom je nu zo snel mogelijk af van schouderpijn?

Schouderpijn komt vaak voor

Het helpt om te beseffen dat één op de vijf mensen last heeft van schouderpijn. Het kan plotseling ontstaan, maar vaak is dit niet het geval. Vaak is schouderpijn een resultaat van een proces dat al heel lang gaande is.

Schouderpijn wordt vaak als ernstig ervaren. Soms voelt het of het compleet mis is. Gelukkig is dit bijna nooit het geval. Dat moet vast en zeker een geruststelling voor je zijn!

Waar schouderpijn vandaan komt? Hoogstwaarschijnlijk voel je inklemde spieren en pezen. Dit betekent dat je schoudergewricht uit balans is en je spieren niet naar behoren werken. Spieren raken bekneld doordat je in die spieren de controle verliest. Dat beperkt niet alleen je mogelijkheden, het doet ook nog eens ontzettend pijn!

Werken aan sterke spieren

Als je last hebt van schouderpijn, dan kun je er vanuit gaan dat je tijd nodig hebt. Je kunt niet meteen er weer vol tegenaan. Hoewel het wel de bedoeling is om de spieren in je schouders weer op kracht te brengen, is het belangrijk om in eerste instantie rustig aan te doen. Eigenlijk is dat best logisch, want de beweging die je maakt met je schouder is eigenlijk best knap.

Veelal zijn de spieren in het gebied bij je schouder(s) sterk verzwakt. Dat betekent dat je dus serieus aan het werk moet om zeker te zijn van een duurzaam herstel.

Rustige en gecontroleerde bewegingen

Voordat je de kracht in je spieren kan herstellen, is het belangrijk oefeningen te doen waarmee je je spieren soepel maakt. Knopen en verklevingen dienen eerst te verdwijnen voordat je met kracht aan de slag gaat. Krachttraining verergert namelijk alleen maar de pijn als de knopen en verklevingen niet weg zijn. Rustige en bedachtzame bewegingen geven de spieren in je schouder niet alleen rust, maar ook ruimte. Prettig aan deze oefeningen is dat je al snel resultaat bemerkt!

Een schema van herstel

Hoewel je bij Fysio Utrecht al snel minder pijn voelt, gaat het echte herstel pas inzetten als je aan de slag gaat met krachttraining. Spieren krijgen dankzij deze training de controle terug. Spieren hebben daardoor het vermogen om weer complexe bewegingen aan te kunnen.

Natuurlijk is de training van Fysio Utrecht volledig op maat gemaakt. Je oefent en je herhaalt, dat is de kern van het schema. Gaandeweg de tijd voel jij je sterker worden. Maak daarom snel een afspraak met onze fysiotherapeut.

Wat onze klanten zeggen

Andre

Lekker snel doorpakken! Ik werd meteen vriendelijk geholpen en had de volgende dag een afspraak. Ik kreeg ook meteen een behandeling (niet alleen maar praten).

Alex

Super! Vandaag gebeld voor een ‘noodafspraak’ als nieuwe patiënt en gelukt om vandaag nog terecht te kunnen.

Chantal

Ik kon diezelfde dag nog terecht toen ik belde met mijn lichamelijke klacht. Eenmaal bij de praktijk zelf werden er vanwege COVID-19 bepaalde maatregelen toegepast, waar men zich goed aan houdt. Fijn geholpen door de therapeut zelf en tips voor thuis meegekregen.

12.547 patiënten geven ons 4,5 / 5

Wil je meer weten?

Over je 1e afspraak of heb je een andere vraag? Bel of mail ons even, we helpen je graag bij jouw herstel!

We stellen ons graag even voor

Onze klanten gaan ons aan het hart en we doen graag dat beetje extra om ervoor te zorgen dat jouw herstelproces vlot en prettig verloopt.

Lees meer over ons
headerimage